fredag 3 juni 2011

önske inlägg

fick som önskemål att jag skulle skriva om vart jag har pamina och om vilka fler ryttare som tävlar för skultorp:)

Pamina har jag på en fin gård i skultorp som heter stuteribron dom som äger gården födder upp fina welsh cob och welsh ponny. på gården finns även katter, geter, höns,tuppar, marsvin och hundar.
skulle kunna skriva ett jätte lång inlägg men väljer istället att lägga ut en länk till hemsidan där man kan gå in och se fina bilder och läsa om stuteriet och hästarna:)  http://www.stuteribron.se/12162584

Vi som tävlar för skultorp är många både hästa och ponny ryttare några med egen häst/ponny och några med dom fina ridskolehästarna/ponnyerna:) texten nedan är kopierad från http://www.skultorpsrs.se/ (om någon inte vill ha sin presentation med på bloggen är det bara att säga till;)

Presentation SRS-ryttare

Åsa Alsterlund

Jag heter Åsa och är 20 år. Bor utanför Borgunda och jag har en 4-årig häst som heter All Cash, han är ett svenskt halvblod som jag hoppas att jag kan starta i div III, dressyr med till hösten.
Jag har också en 4-årig ponny som heter Attityd. Det är en welsh-korsning som jag hoppas komma ut och starta några avd B hopp och dressyr med. Till hösten är målet att starta i kvalitestävlan.

Sandra Johansson

Jag heter Sandra och är 16 år. Jag bor i Varola ca 1 mil från SKövde. Jag har ridit på Jutagården i 10 år och är i nuläget stallassistent på måndagar. 2008 började jag tävla på ridskoleponnyn Lord River. Målet med 2011 är att komma ut på lokala tävlingar med ridskolehäst, både i hoppning och dressyr.

Elin Andersson

Jag heter Elin och är 19 år och bor i Skultorp. Jag rider stor häst och mitt mål för 2011 ä att tävla en del dressyr. Förhoppningsvis kan jag starta div III för häst i höst!

Benita Forsberg

Jag heter Benita och är 15 år. Jag bor i Hentorp. Jag är stallassistent på onsdagar. Jag har tävlat ridskolans ponnyer Tyra, Svend oc Jazmin i Gota. I år har jag tänkt att tävla Gotacupen igen!

Alexandra Davidsson

Hej alla glada SRS:are mitt namn är Alexandra Davidsson och är 20 år gammal den 14 november, jag har ridit på jutagården i 15 år nu exakt och jag har trivts som fisken i vattnet, jag är också uppfostrad utav Ylva som ägde Jutagården innan så Skultorps ryttarsällskap sitter mig långt inne i själen. Jag har också tävlat för Skultorp i 9 år vilket har varit super kul för man stöttar alltid varandra till tusen! Nu har jag köpt mig ett Halvblods sto på 1,58 cm i mankhöjd och som heter Koko som är 8 år gammal som jag kommer att tävla både och hoppning och dressyr på. Jag har även planer på att ställa upp på alla lagtävlingar som kommer att ordnas för häst då jag tycker att lagtävlingar är SUPER KUL! Tack för mig!
alexandracoco

Felicia Henåker

Jag heter Felicia och fyller 13 år i år. Jag bor i Hentorp med min familj. Ja gär lektionsryttare och stallassistent.
Jag har tävlat en lånad ponny som heter Tuborg Guld, på honom red jag min första lokala dressyrtävling. Under 2010 så tävlade jag i Gotacupen på ridskoleponnyn Svend. Men nu så rider jag ridskoleponnyn Lord River som är en maxad C-ponny. Mitt mål för 2011 är att åka ut med Lord River på Gota.


Paulin Oldin

Jag heter Paulin och bor i Skultorp. Är jag är 20 år gammal och har ett halvblodssto som är 10 år och heter Hazel. Vi har tävlat en del hoppning och dressyr. Planen för 2011 är att tävla mer dressyr men även en del hoppning.

Fanny Unnerfelt

Jag heter Fanny och är 15 år. Jag bor i Skultorp med min familj. Jag är stallassistent på måndagar och mitt mål 011 är att komma ut och tävla ridskoleponny i Gotacupen. Jag har bara tävlat klubbtävlingar tidigare så 2011 blir första året som jag tävlar lokalt!

Amanda Wäring

Jag heter Amanda och är 20 år gammal. Jag bor i Skultorps och har som plan att komma ut och tävla dressyr under året. Jag har precis lånat hem en femårig valck som jag hoppas det fungerar bra med!

Michaela Sjölin

Jag heter Michaela och fyller 17 år. Jag har en egen C-ponny som heter Fredriksbergs Pamina. Hon är ett 14årigt NewForeststo. Under 2011 är mitt mål att starta vår första regionala hopptävling. Vi har tävlat upp till LC i hoppning och LB i dressyr.
Detta blir mitt första år som tävlingsryttare för Skultorps Ryttarsällskap!


Fanny Nilsson

Mitt namn är Fanny Nilsson, troligen mest igenkänd som instruktör här på Jutagården. Jag tävlar i samtliga grenar, dressyr, hoppning och fälttävlan. För tillfället har jag två hästar. Den ena heter Mr X och är en valack, 176
cm, född-98 efter Lane Cort, Alpen Fûrst. Jag har haft honom sen 2006 och
rider honom i LA dressyr och 1,10 hoppning. Min andra häst heter Confidence,
även kallad ”Hälge” Han är en valack, 177 cm, född-05 efter Cornetto, Strong Statement xx. Jag köpte Hälge hösten -09 så vi håller på och lär känna varandra men jag hoppas kunna utbilda honom och tävla i alla discipliner. Vilka klasser det blir, och vart vi lägger fokus, låter jag tiden utvisa.




Caroline Hoerschelmann Prytz

Hej! jag heter Caroline Hoerschelmann Prytz och är född 1998. Jag har tävlat för SRS i 6år nu. Tidigare har jag tävlat på ridskoleponnyn Puff, som är en A-ponny - shettis född 1998, en B-ponny som heter Tuborg Guld och är ett gotlandsruss. Sedan har jag också tävlat på en B-ponny som heter Linhagens Rednex som är en stor shettis. I år ska jag starta i Gotacupen på en B- ponny.  
Min egna lilla C-ponny heter Julius som är född 1999. Jag tävlar i hoppning och dressyr. Min tränare i både hoppning och dressyr är Fanny Nilsson. Mitt mål förra året var att tävla i GP - ponny och den startade jag i. I år är mina mål att starta i GP - ponny igen och att åka på regionala tävlingar. Jag har också tänkt att tävla fälttävlan.


Julius

0 kommentarer :):

Skicka en kommentar