torsdag 13 januari 2011

Dag 1 - Presentera dig och din häst

jag heter michaela är 16år och bor i skövde med min mamma, pappa, lillasyster och två marsvin. jag går första året på skövde praktiska inriktning hästhållning och i trean så hoppas jag på att ta hästskötarexamen.  mitt intresse för hästar börja när jag var ganska lite men jag började inte rida på ridskola fören jag var 10 år. jag började då på skövde ridskola jag fastnade för ridningen direkt och älskade att stå i stallet och myssa med hästarna. intresset blev störe och jag önskade inget annat än att ha en egen häst

ponnyn jag har nu heter Fredriksbergs Pamina hon är ett 14årigt new forest sto efter:  LL Möllegårdens Marco Polo RNF 118 under: Fredriksbergs Lina RNF 175-S. hon är jätte mysig att hålla på med och har en underbar personlighet, hon älskar godis och hennes favo är toscabulle. jag har haft henne i 1år den 16/1 vi har tävlat upp till LC (80cm) lokal i hoppning och upp till LB dressyr lokal. hon är en bestämd dam som vet vad hon vill så man får vara lite envis ibland, men hon är hur underbar som hälst att ha med på tävling hon står och sover i transporten och blir inte alls de minsta stressad. pamina köpte jag för att kunna komma ut och tävla och komma vidare med min ridning. vi tränar nu 2 gånger i veckan för instruktör både hoppning och dressyr och vi tävlar för skultorps ryttarsällskap
de var lite kort om mig och min ponny:)

0 kommentarer :):

Skicka en kommentar