fredag 14 januari 2011

Dag 2 – Min första häst


min första häst fick jag 14/10-7 och det var den bästa dagen i mitt liv, stämshöjens molly kallades för molly hon var fyra år när jag köpte henne hon är av rasen amerikansk travare. jag köpte henne för jag fick de känslan att denna hästen var min,  vi börja våran ridning med att rida mycket i skogen där hon kände sig säker. sen börja jag ride henne i ridhus, att hoppa henne i börja var inte lätt för hon hade aldrig set en bom i hela sitt liv. men efter mycket tåla mod så blev hon mer och mer själv säker och vi kunde börja hoppa lite högre för varje gång. att lära henne att galoppera höger galopp tog också tid då hon hade mindre muskler på höger sidan men efter ännu mer tåla mod så fixa hon de också. vi börja vara med i clear round tävlingar och kom alltid runt fel fritt hon stanna Aldrig,hon var den bästa hästen man kunde önska sig och ingen skulle kunna ersätta henne. men efter 2 underbara år tog jag beslutet att sälja henne, jag vet ju att hon har de bra hos sin nya ägare som jag är glad att jag har kontakt med och hon låter mig hälsa på molly, molly  hon var/är speciel och vi över bevisa många som trodde att en travare inte kunde vara en ridhäst, vi fick ta mycket skit,Men i mina ögon var du perfek och vi har ett band som alltid finns.  får bli 2 bilder på henne också  

0 kommentarer :):

Skicka en kommentar