måndag 21 november 2011

om provridningen i lördags :)

i lördags så var jag och provred en häst, en söt valack på 5år han var ca 157cm i manken och danskridponny alltså inporterad från danmark och har vart i sverige i ca 2 månader tyckte jag hon sa.
han var jätte mysig i hanteringen lite osäker på vissa saker men absolut ingen stor grej, i ridningen var han SUPER fin arbetsvillig och ville verkligen göra sitt bästa. han hade dock svårt att fatta galopp ville gärna "rusa" in i fattningen, men han är ju bara 4 år i utbildnings skalan (hoppas ni förstår bad jag menar med det) och han var inte hoppad så mycket. men han var verkligen en super mysig häst och vi ska åka och provrida honom igen nästa vecka och se vad vi tycker då:) ska även ta och testa hoppningen då och se vad han tycker om de:). hade tänkt läga upp en video här på när jag rider honom men tyvärr var de så mörkt när jag red så video blev inget bra:(.

0 kommentarer :):

Skicka en kommentar